גפני מתחייב: "תקציב החינוך יושווה; לא נוותר על פסקת התגברות"

    אסתי פלד No Comments on גפני מתחייב: "תקציב החינוך יושווה; לא נוותר על פסקת התגברות"

    יו"ר דגל התורה, חה"כ משה גפני ברך בריאיון ל'קול חי' את יו"ר ש"ס על ההישג בבחירות והבטיח שיתוף פעולה מלא בדגש אם יכהן כשר האוצר. הוא התחייב להשוות את תקציב החינוך החרדי והצהיר כי לא יוותר על פסקת ההתגברות

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר דגל התורה, חה"כ משה גפני מבהיר הערב (חמישי) בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית, כי לא יכנסו לממשלה שלא תיישם את התחייבויותיהם, בדגש על השוואת תקצוב החינוך ופסקת התגברות. "בלי זה לא נהיה בקואליציה", הבהיר גפני.

    הוא התייחס ליום הזיכרון לפטירת מרן הרב שך זצ"ל: "21 שנה עברו מאז שמרן הרב שך נפטר, זה חיסרון גדול לעולם ואבידה לעם ישראל וגם לי באופן אישי. זכיתי להיות קרוב אליו. היה מאוד אכפת לו מכל מה שנעשה. הייתה לו אהבת ישראל גדולה. הוא מאוד דאג לנושאים הללו לדאוג לציבור, לכולם. רגליו היו בארץ וראשו בשמים. ידע ללמד אותנו לדבר בנועם, אלא אם כן מדובר בכבוד שמים שאז צריך לדבר בתקיפות".

    גפני הוסיף: "היו לו דברים ברורים עם מי הולכים לשותפות בקואליציה ועם מי לא. היו מאבקים שהיה קשה להסביר אותם, אבל למדנו ממנו את דרכי המלחמה והשלום. הוא היה המנהיג של עולם התורה ועיצב את דמות בן התורה והישיבה".

    יו"ר דגל התורה ברך את יו"ר ש"ס על ההישג בבחירות: "אני רוצה לברך את ש"ס והעומד בראשה דרעי על ההצלחה הגדולה שלהם וכל החברים האחרים בגוש הזה, אנחנו רואים בזה נס גלוי. אחרי שנה וחצי של פחד ראינו נס גדול והצלחה גדולה של כל הגוש. אנחנו ננסה לעגן את התקציבים השונים שמגיעים לנו בבסיס התקציב ולא נצטרך כל פעם לקיים דיונים ולתת כותרות לחורשי רעתנו".

    "משך כל השנים פעלנו יחד ואני מקווה שגם בממשלה הבאה יימשך שיתוף הפעולה הזה ויגבר", הדגיש גפני והצהיר: "אם דרעי אכן יהיה שר האוצר אז אני מברך אותו על כך, ואם אני אכן יהיה יו"ר ועדת הכספים – יהיה שיתוף פעולה מלא ביננו".

    הוא התייחס להתחייבויות הבחירות: "ההתחייבויות שלי ושלנו, בנושא החינוך למשל. אמרתי שלא ניכנס לקואליציה שבה לא יושווה שכר עובדי ההוראה. אנחנו בתוך ההסכם הקואליציוני מפרטים את הדברים האלה – השוואת התקצוב של החינוך החרדי. בלי זה לא נהיה בקואליציה".

    ביחס למצוקת הדיור, אמר גפני: "הדיור הופך להיות נושא מרכזי בפעילות שלנו, נחפש פתרון. עסקתי בזה גם בעבר, יש דברים שהצלחתי לעשות גם אז… זה פיקוח נפש ממש. גדולי ישראל אומרים לי שזה נושא מרכזי ממש".

    לטענתו "במשרד האוצר לא כל כך מעוניינים שהמחירים ירדו כי המדינה מקבלת מכל עסקה הרבה מאוד כסף ולכן המאבק/הדיון המרכזי יהיה קודם כל עם משרד האוצר".

    עוד הבהיר גפני: "אנחנו על פסקת ההתגברות לא נוותר בשום מקרה, אין דבר כזה שבמדינה דמוקרטית אנחנו מעבירים חוק ברוב גדול ואחרי זה מגיעים כמה שופטים ומחליטים על פי השקפת עולמם שהחוק יבוטל. זה לא משטר דמוקרטי, זה לא העיקרון של הפרדת הרשויות".



    0 תגובות